Nak nikah dengan anak dara sampaikan hantaran 12 ribu, pui!!! Baik aku menikah dengan janda lagi bagus, paling mahal pun 4 ribu je. Masak pandai, jahit baju pandai, pagi2 buat nasi goreng untuk suami sarapan sebelum pergi kerja, lepas tu buat bekal sandwich lagi buat suami untuk makan pada jam 10 pagi.

Balik dari kerja ada nasi kerabu bawah saji untuk suami makan. Malam2 boleh jimak dengan bini pulak, bangun subuh pun bini gerak.

Kalau dengan anak dara, pukul 11 pagi tak bangun tidur lagi. Suami balik kerja petang dia pergi jalan dengan kawan2 dia di pantai. Selfie siap masuk dalam FB.

Masak tak pandai, lipat baju tak pandai. Harapkan ada diploma dengan ijazah je boleh jadi mahal, buat jadi apa.

Luahan hati lelaki Kelantan di atas ni aku dapat dari group Whatsapp, aku dah translate ke Bahasa Melayu biasa, yang kat bawah tu yang originalnya dalam dialek Kelate.

Mungkin dia kecewa sebab kahwin dengan anak dara tapi tak seperti yang diharapkan, maka dia merasakan lebih baik kawin dengan janda.

Kita banyak mendengar tentang ramai lelaki sekarang berkahwin dengan janda-janda malah sering juga dengar ramai lelaki berkahwin dengan perempuan tua daripadanya dan perempuan itu bekas isteri orang.

kenapa perkara macam ini terjadi?? Apa kelebihan janda dimata lelaki? Admin pun hairan kenapa perkara ini boleh terjadi.

Padahal ramai je perempuan muda dan cantik-cantik. Korang boleh tengok sendiri lakan perempuan sekarang cantik. So, admin nak bagitau

Sumber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *