Mungkin jarang kita lihat rumah yang dibina seolah olah menggunakan rekaan lama apabila ianya menggunakan tiang yang tinggi untuk menampung rumah yang berada diatas dan memerlukan penggunaan tangga yang tinggi . Namun kini jadi viral sebuah rekaan rumah yang amat menarik dengan mengunakan konsep rumah lama namun ianya amat cantik dan menjimatkan.

Sebenarnya , Kos pembinaan rumah seperti ini tidaklah murah namun ianya dikatakan menjimatkan kerana di bahagian bawah rumah tersebut boleh dijadikan tempat untuk meletakkan beberapa kenderaan dan ianya akan menjadi jauh lebih menjimatkan kerana pemilik tidak perlu risau lagi dengan tempat letak kenderaan dan kos tambahan untuk membina garaj untuk kenderaan mereka.

Rekaan ini biasanya digunakan di kampung dengan menggunakan tiang kayu yang tinggi namun , Kali ini ianya dimodenkan dengan penggunaan tiang simen dan batu untuk nampak lebih moden dan untuk menjimatkan kos memandangkan kos rumah kayu yang kini adalah lebih mahal berbanding dengan rumah moden terbaru ini.

Seorang lelaki memuatnaik video sekeliling rumah tersebut dan ianya terus menjadi viral kerana ramai netizen yang tertarik dengan rekaan rumah tersebut yang agak unik dan menjimatkan ruangan garaj. Rumah tersebut dikatakan adalah rekaan inotek dan Inotek telah mendapat marketing percuma dengan viralnya video dan rumah tersebut di media sosial yang mendapat ribuah share dan lebih dari 500 ribu tontonan di media sosial facebook

Sumber : Islamik Info

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *