Foto sekadar hiasan.

slm min tlg hide fb i yer.. tq min nak tanya pendapat team makcik pakcik halia dalam ni. dari mana nak cerita ya. aku sedang buntu serabut str3ss travma. Allah ujian dariNya. aku tak pernah kacau orang..

Tak pernah aniaya orang.. Aku dengan kerja aku,dunia aku.. Sampai la kenal seorg lelaki. tak sempat pun berkawan lama kami dah bertunang.. Sebab dia jauh dan aku pun jauh.. Masing-masing ambil keputusan kawen.. Sebab masing-masing pun single dan mencari jodoh.

Salah aku juga.. tak siasat latar belakang.. Dah kawen baru tahu yang 1 family dia sakit menttal. tapi siapa nak cerita kalau 1 family mental betul atau tidak.? Adik perempuan, abang kedua beliau, adik lelaki beliau, kakak dan mak beliau menttal. yang makan ubat psikiatri kakak dan mak nya. ujian demi ujian. Aku hadap kelakuan mereka semua.. Nampak normal tapi bila orang takda mereka buat perangai, orang ada mereka berlakon baguih dan boleh menang award.

Bercakap bersembang.. tak nampak menttal.. Tapi bila skip bila terlupa ubat.. Tuhan maha mengetahui. aku yang menghadap mereka.. Sebab selepas kawen aku berhenti keja jaga anak sendiri di rumah.. Anak baru seorang.. Kakak beliau buat2 gilla masa di awal perkahwinan kami.. Meronta-ronta nak datang duduk sekali dengan kami.. Bila dia datang bermula episod bulli..

Kerja dia hari2 selama setahun buat2 gilla, buat2 murung, buat2 kusut masai padahal segan nak mandi, busuk gila bilik tidur dia Bau bngkai, keja dia selepas bangun tidur makan, lepastu tidur semula, berak, kencing, tengok TV, jalan2..itu saja.. Pegang periuk belanga pun tidak pegang penyapu sampah pun tidak. basuh pinggan mangkuk pun tidak. bangun tengahri. tak mandi apa pun makan minum… Cedok nasi selerak tumpah cedok lauk tumpah langsung tak nak lap Aku betul2 dah muak..

Nak di jadikan cerita kami laki bini balik kampung aku dekat utara.. Tinggal rumah 3 hari.. Cellaka punya btina punya penyegan nak buang sampah d biar nya 3 hari langsung tak ada perikemanusian.. Tong sampah besar depan rumah saja. Allahu akhbar.. Lantai rumah berdebu tak bersapu.. Dah la mak gilla.. Anak pulak buat2 gilla. makan tahu? Beli lauk pauk tahu? Mandi pakai sabun pakai minyak wangi tahu? Tekan butang lift nak turun naik reti? Start moto pakai helmet reti? Gila apa? Memang aku trauma..

Mak dia pulak hari2 makki aku.. tak cukup maki nya tuduh nya aku curi duit dia, nya tuduh aku ni gilla harta dia, tak guna punya orang tua aku masak bagi mkn apa semua nya layan aku serupa hantu. Untuk pengetahuan laki aku nak kata gaji besar tak jugak ber ribu juga la sebulan. nafkah zahir aku ok, cuma tak cukup bagi aku sebab hari2 kena makki kena buli. dah macam misi tanjung rambutan. misi tak bertauliah..

Sambung semula, Anak dengan mak 2 kali 5. tu belum hadap yang lain2. masalah aku dengan family dia. Entah apa la yang aku buat. masak aku, kemas sapu aku, basuh periuk belanga aku. Semua aku buat. Awal kawen tu aku preggy. Dari perut kecik sampai sarat aku layan ja kerja gilla puak2 tu.. Marah dendam kesumat ni aku simpan dalam hati.. Laki aku pulak?? Kenapa lah tua saja bengong..

Tuhan bagi peluang, tuhan bagi rezeki menikah nak dapat lagi rezeki zuriat pun belum buka lagi mata dia.. Owhh siasat punya siasat berscanddal dengan Minah seberang.. Tuhan maha kaya. Ujian untuk aku lagi.. Tipu pulak tu cakap adik angkat.. Sedih pilu hati aku dengan perut sarat masa tu.. Sudah family menttal.. Laki pulak gila btina.. Jatuh tersepok ibarat nangka busuk. Bersalin jugak aku dekat sepital tengah2 bandar metr0pplitan ni.

Aku jaga la anak sendirian, pantang pun macam tak pantang ja. semua aku buat sendiri, takda sapa tolong. hari demi hari..6 bulan berlalu. Nafkah battin di abaikan.. bukan sejak 6 bulan selepas melahirkan.. Tetapii apabila berbadan dua, dia dah mula buat tak tahu. sehingga lah aku dh sihat semua.. Nak pergi duduk bermanja pun dia tak mau. Nak kiss? Jauh sekali. Hina nya aku.. Busuknya aku.. Sedang kan aku wangi ja kot..

Teringinnya aku nak peluk dia tapi Berlarutan akhirnya kami berbincang dia kata dia penat dia kata dia letih keja Berbulan jugak ya letih.. Orang lain pun kerja site jugak.. Nak tanya memang orang kerja site ni tak dak nfsu ka? Memang letih berbulan-bulan ka?? Sebulan sekali pun susah.. Bila tanya letih.. Kesian aku.. Aku muda lg.. Sia2 aku ni.. Sunyi kehidupan malam.. Adakah laki aku pun menttal juga?

Masalah nya sekarang aku tak nak tinggal sekali dengan family laki aku.. Aku serik di makki2 di tuduh2. Yelah aku tahan2 hati sekarang ni anak pun dah masuk dua tahun umurnya. bila aku kenang semula aku jadi benci family laki aku dan termasuk laki aku. aku nak balik kampung aku tak ada keja apa 1. duit simpanan pun rasa nya takckup. Apalah yang aku boleh buat. Dengan anak kecik ni.. Nak bagi orang jaga bagai di kata macam2 kes sekarang ni melibatkan anak kecik.

Makcik pakcik halia berd0sa kah aku.. Aku selalu mengam0k aku stress dengan kehidupan yang suram ni.. Apa aku nak buat ya! Maaf berterabur.. Aku sekarang tengah demam. Dan menangis semahunya.. Geram marah Sedih dengan laki pulak sekarang ni merajuk sebab aku tak nak tinggal sekali dengan mak nya yang mulut puuaka mak jemah tu . mana hak aku nak duduk bertenang ya.. aku serabut dengan puak gilla.

Sumber : krt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *