Memang ramai artis berwajah orang Inggeris malah perlakan mereka selalunya disamakan dengan budaya luar dan agama yang berbeza. Tapi siapa sangka, meskipun memiliki wajah ‘Mat Saleh’ beberapa artis ternama di Indonesia dan Malaysia.

Seperti yang pernah dipaparkan dari Hangat.com, ada juga selebriti yang terlihat seksi namun ternyata mahir membaca kitab suci tersebut. Selanjutnya ada dalam artikel di bawah.

Ini ternyata seorang muslim kerana walaupun ada diantaranya tinggal di luar negeri dengan penduduknya majoriti bukan kaum muslim, mereka tetap menjalankan ibadah sebagai umat Islam.

Lihat senarai artis ini yang dirangkumkan menurut sumber Vebma.com.

1. Natasha Hudson
Natasha Hudson akhirnya menemui apa yang dicari-carinya dalam hidup selama ini. Aktres dan supermodel jelita, Natasha Hudson mengejutkan jutaan peminat apabila akhirnya mengambil keputusan untuk berhijrah secara TOTAL sebagai Muslimah sejati.

Menerusi foto-foto yang dimuatnaik di laman Instagramnya, ternyata Natasha Hudson kelihatan sangat tenang dan bahagia dengan imej barunya. Mendekatkan diri dengan Al-Quran dan sumber-sumber bahan bacaan bermanfaat, nampaknya Natasha sudah nekad mengenakan ‘niqab’ yang menutup seluruh wajahnya. Yang dipamerkan hanyalah sepasang matanya yang cantik bersinar.

Kini adiknya Tania Hudson, aktif dalam bidang lakonan untuk filem dan drama.

2. Tamara Bieznyski
Di usianya yang sudah mencecah 43 tahun kecantikan Tamara Blesznki memang masih terlihat sangat cantik sehingga ramai yang kagum.

Tapi pernahkah anda tertanya-tanya apa agama dari Tamara. Sebenarnya Tamara rasmi menjadi mualaf dan masuk agama Islam dan dipercayai bintang undangan dalam filem Cicak Man ini banyak mempelajari tentang Alquran dan sering bertanya pada kaum muslim di negara dia menetap di Australia.

3. Stuart colin

Dari wajahnya yang sangat ‘Mat Saleh’ dan sering dianggap sebagai seorang mualaf kerana berwajah kacukan orang Inggeris, bekas suami Risy tagor ini adalah seorang muslim sejak lahir hebatnya lagi artis tampan ini dikhabarkan juga kerap ke Masjid di rumahnya dan menjalankan ibadah dalam kehidupan sehari-hari.

4. Rebecca Soejati Reijman
Lahir dan dibesarkan di negara Eropah menjadikannya tidak begitu taat pada agama. Waktu itu pengetahuannya tentang Islam masih kurang walapun ibunya seorang muslim.

Akhirnya Rejma memutuskan masuk islam dan mempelajari Alquran setelah mendengar lantunan ayat suci Alquran ketika menghadiri sebuah acara Tahlil Adrey Chilink.

5. Cinta Laura
Artis yang mulai berkembang dalam dunia perfileman ollywood ini memang dikenali sangat pintar bahkan ia mampu mendapat anugerah kecemerlangan di kolejnya di New York. Cinta pun harus terima sering berpindah-pindah mengikuti ibubapanya.

Meskipun kini tinggal di negara yang masyarakatnya minoriti muslim. Cinta Laura tetap menjalankan semua ibadah sesuai perintah agama.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : hangat.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *