Anda mungkin pernah mendengar banyak cerita tentang kisah ‘ngeri’ seseorang yang bertemu seseorang dyang dikenali dalam talian atau sosial media. Tetapi lain pula kisah ini yang mungkin akan mengubah perspektif anda.

Seorang wanita Vietnam bernama Nguyen Van Anh berkongsi kisah bagaimana dia bertemu dengan suaminya melalui media sosial dan kemudian berkahwin dengannya selepas 10 bulan mengenainya.

Berdasarkan berita QQ, Van Anh lulusan dari Universiti Sains dan Teknologi Hanoi dengan keputusan yang sangat baik pada tahun 2015. Dia berjaya mencari pekerjaan tidak lama selepas itu tetapi selalu merasakan ada sesuatu yang hilang dari hidupnya.

Van Anh adalah seorang gadis yang cantik dan sewaktu kehidupannya bergelar pelajar, dia tidak pernah kekurangan peminat. Dan masih begitu cantik sekarang!

Pada suatu hari, pada Mei 2016, Van Anh berkata dia melihat gambar seorang lelaki bergambar dengan salah seorang idolanya ketika melayari laman sosial. Dia berfikir bahawa lelaki tersebut mungkin mengenali idolanya itu lalu dia menghantar mesej kepada lelaki itu di Facebook, dengan harapan dia boleh memperkenalkannya.

Lelaki yang dia hantar mesej itu bernama Dang Tuan, kemudian memberitahu dia tidak mengenali idolanya itu. Namun selepas itu, kedua-duanya mendapati bahawa mereka senang untuk berbual antara satu sama lain. Mereka terus berhubung dan Dang Tuan mendedahkan bahawa dia seorang warga Vietnam tetapi bekerja di Rusia.

Walaupun perbezaan waktu, pasangan itu secara rasmi menjadi pasangan kekasih pada bulan November 2016, selepas bercakap dalam talian selama setengah tahun.

Selepas 10 bulan hubungan jarak jauh ini, pasangan itu memutuskan untuk berkahwin tetapi ibu bapa Van Anh membantah apabila mereka mendengar berita itu. Mereka berkata bahawa dia akan menyesal berkahwin dengan seseorang yang hanya dikenali di laman sosial. Tambahnya, mereka tidak saling mengenali antara satu sama lain.

Setelah Dang Tuan mendengar tentang ini, dia memutuskan untuk terbang ke Vietnam untuk bertemu dengan ibu bapa Van Anh untuk mencuba dan mendapatkan restu. Mereka masih tidak yakin tetapi selepas banyak memujuk, ibu bapa Van akhirnya mengizinkan mereka untuk berkahwin.

Van Anh sangat gembira dan pada bulan Mac 2017, dia memutuskan untuk terbang ke Rusia untuk membincangkan perkahwinan mereka.

Lebih mengejutkan, kekasihnya mendedahkan bahawa dia sebenarnya seorang ahli perniagaan yang kaya dan telah menjadi pengurus untuk jenama fesyen yang terkenal. Dia sengaja menyembunyikan kekayaannya kerana tidak mahu kekasihnya tahu dahulu.

Mereka berkahwin pada 9 April 2017, dalam perkahwinan besar-bersaran dan mewah di sebuah hotel lima bintang di Hanoi. Merpati dua sejoli itu kini menetap di Rusia dan mempunyai dua orang anak. Van Anh berkata dia akan jatuh cinta dengan suaminya tanpa melihat darjat tetapi dia terpikat dengan keperibadian suaminya itu.

Beberapa pasangan manis yang berjaya mengakhiri kebahagiaan mereka terhadap kemungkinan! Kami harap mereka bahagia seumur hidup!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

sumber : worldofbuzz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *